I. Întreprinderea
1. Rol
2. Postura de creatoare a valorii adăugate
Valoarea adăugată pe care o creează întreprinderea se măsoară prin diferenţa
dintre valoarea bunurilor pe care le vinde şi valoarea celor pe care a trebuit să le
cumpere pentru a putea produce.
Valoarea adăugată, pentru un anumit stadiu al circuitului economic, reprezintă
diferenţa dintre vânzările şi cumpărările acelui stadiu distribuită pentru toate consumurile intermediare.
3. Unitate distribuitoare a veniturilor
unitate distribuitoare a veniturilor, respectiv a valorii adăugate.În exemplul precedent, valoarea adăugată totală a celor trei întreprinderi, de 180 000 lei, va fi repartizată pentru:
- remunerarea serviciilor pe care gospodăriile familiale le-au adus
- întreprinderilor (punerea la dispoziţie a forţei de muncă, a capitalului sau a
- mijloacelor financiare) sub formă de: salarii şi dividende;
- remunerarea serviciilor prestate de instituţiile financiare, ca de exemplu
- împrumuturile pentru care întreprinderea va plăti dobânzi;
- contribuţia la funcţionarea administraţiilor, în special cele publice, vărsând
- impozite şi taxe;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu