Este un contract care uneşte pe o perioadă mai mare de timp două întreprinderi private, una franşizor şi alta franşizat. Franşizorul efectuează aprovizionările, pune la dispoziţie marca sa, realizează acţiunile comerciale (publicitate, promovare) şi aduce o asistenţă (pregătire, sfaturi, instalaţii) franşizaţilor săi în schimbul unei redevenţe proporţionale cu vânzările realizate. Franşizatul contribuie cu capitalul necesar şi cu activitatea sa (exploatarea comercială)..Franşiza prezintă multiple avantaje, atât pentru franşizor cât şi pentru franşizat.

Avantaje | |
Avantaje la franşizor | accelerarea creşterii întreprinderii |
crearea unei reţele de distribuţie | |
cucerirea de părţi de piaţă | |
creşterea rentabilităţii | |
Avantaje la franşizat | crearea unei întreprinderi |
câştigarea unei experienţe | |
păstrarea independenţei | |
asigurarea unui loc de muncă |
Franşizele sunt foarte răspândite în cadrul marii distribuţii (supermagazine şi
hipermagazine), în prestările de servicii (lanţuri de restaurante, lanţuri hoteliere) şi în distribuţia
de produse de marcă în buticuri specializate (ciocolatele Leonidas, îmbrăcămintea Rodier etc.).
I. Abordarea funcţională a întreprinderii
Activităţile din cadrul unei întreprinderi pot fi grupate pe următoarele funcţiuni:
funcţiunea comercială, funcţiunea de cercetare-dezvoltare, funcţiunea de producţie, funcţiuneade resurse umane, funcţiunea financiar-contabilă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu